neljapäev, september 10, 2009

Reis Eestist Lodzi (Poolas)

Siin on katkend bussis kirjutatud tekstist:

05.09.09 kell 19.22 (liin Riia – Lodz, asukoht kuskil Lätis) (tuju: positiivne, kuid veidi langev; lootusesäde, et ma poole bussireisi peal otsi ei anna)
Hetkeks olen bussiga sõitunud kella kahest alates ja tõesti, Eesti bussid on õndsus!!! Kunagi arvasin, et bussireis Tallinnast Tartusse või vastupidi on õudne, kuid olles oma 20h bussisõidust sõitnud ainult 5,5h olen aru saanud, et Eesti bussikvaliteet on üle kõige.
Tallinn-Tartu täistunni bussides on wifi, mõnusad istmevahed ja täitsa mõnusad toolid, koos enam-vähem normaalse wc’ga (kui sellise koha wc saab üldse arvestatav olla).
Bussireis Tallinnast Riiga oli enam vähem talutav – istmed võrreldavad Eesti omadega, istmevahed üpriski suured ning wc enam-vähem, kuid õhukonditsioneeri ma leida ei suutnud. Õnneks oli buss suhteliselt tühi, nii et sain üksinda istuda.
Nüüdseks olen tund aega sõitnud suunal Riia-Lodz ning buss on tõesti allapoole arvestust. Bussiistmed on ebamugavad ning istmevahed on väiksemad kui Tallinna ühistranspordis (ma istun suhteliselt krõnksus, et üldse enda läpakat näha ning läpakas mahub vaevalt mu sülle), siin on väga külm (ja mu riietus on kaugel õhukesest) ning buss on täis (mul õnnestus kuidagi jälle üksik koht saada õnneks, kuid ma arvan, et see täitub reisi käigus). Ja rääkides teenindusest ja bussijuhtide sõbralikkusest, siis Eesti bussijuhid on enamasti naeratavad, Tallinn-Riia bussijuht tundus veidi väsinud, kuid enam-vähem ok. Riia-Lodz bussijuhid nähvasid mulle minu paari küsimuse peale ning vaatasid mind umbes sellise näoga „kes oled sina, et sa mind üldse kõnetada julged?!?!“ Soojast teest, öistest pleedidest ning rahust on asi siin väga kaugel.
Uuendus 19.44 Mulle tundub, et me saabusime Leedu piiri äärsele alale, kuid ma pole selles kindel. Mingi hunnik rekkasid ootab siin küll ning nüüd jäi buss ka ootele. Bussijuht teeb suitsu nüüd.
Hmm see tee on kahtlane – ei mingit keskjoont ning mingid kraavid ja ohumärgid otse tee kõrval, et keegi kraavi ei sõidaks.
________________

Aeg läks mööda ja nüüd olen ma juba mitmendat päeva Poolas. Bussireisist on ikka veel väga värvikad mälestused. Väga suurte alkoaurudega tüübid, kes suutsid isegi meid vinti keerata ja ka see et keegi ei saanud ühestki keelest, mida me oskame aru (sama kehtib ka Poola kohta.

Ahjaaa kaks Riiast tulnud tüüpi tõmmati Poola piiril bussist maha, kuna neil ei olnud kehtivat passi. Sinna nad meie jaoks jäidki.
^^

Kommentaare ei ole: